Amersfoort Wintertijd; van pitch tot resultaat
Afgelopen weekend is de wintertijd weer in gegaan, dit was direct de aftrap voor Amersfoort Wintertijd. Amersfoort Wintertijd is het paraplumerk waaronder alle winterevenementen van Amersfoort vallen.
Amersfoort is een mooie stad, met erg leuke winterse evenementen, van de Schaatsbaan tot Reuzenrad, van een winters Dierenpark tot Luminues Amersfoort; een fantastisch lichtspektakel op unieke plekken in Amersfoort. Amersfoort wil in de winter vele bezoekers naar de stad trekken, daarvoor is er in juni een pitch uitgeschreven op LinkedIn, Twitter en de website van Creatieve Stad Amersfoort. Een pitch is een soort wedstrijd tussen reclamebureaus. Ieder bureau mocht zich inschrijven en de gemeente koos er drie uit die mee mochten pitchen.
De formatie ABBA
Admium wilde graag meedoen en de pitch winnen, maar ik zag in dat we dit niet op eigen kracht konden doen. We zijn immers geen reclamebureau. Om de pitch te winnen moest er een heel sterk crossmediaal concept bedacht worden. Onze expertise hebben we aangevuld met die van twee andere bedrijven, Brayn en Bikkelhart. Al snel was ABBA als gelegenheidsformatie samengesteld, Admium, Brayn, Bikkelhart voor Amersfoort.
Crossmediaal wint!
Amersfoort koos ABBA om mee te pitchen en we hebben deze gewonnen. Het resultaat is “Amersfoort Wintertijd” geworden. Een websiteconcept, een Hyves gadget, foto-tag koppelingen met Hyves en een off- en online campagne.
Komende week gaan we de site finetunen, en kunnen er mooi prijzen gewonnen worden.
In volgende blogberichten ga ik dieper in op elementen van de campagne.
foto: @TI76