Dec 8

Schiet je nog met hagel? Je kunt je fans raken met storytelling.

Je kent het wel. Zit je net een leuk programma te kijken, dan krijg je ineens een Libresse reclame voor je kiezen. Luister je net ontspannen naar de radio komt de Belastingdienst langs in een commercial. Of erger nog je bezoekt een website en je krijgt een superbanner op je scherm en jij maar zoeken naar het kruisje om deze weg te klikken. Het zijn allemaal vormen van interruption marketing. Een marketing vorm waarvan elke relevantie ontbreekt. We kunnen wel stellen dat de irritatiegrens van de oude marketing vormen bereikt is. Waarom zou je nog met hagel schieten als je ook beter kunt richten zonder dat er slachtoffers vallen en dat je juist je fans raakt.

Je kunt beter een kleinere doelgroep bereiken waar je een relatie mee opbouwt en waar je super relevant voor bent dan dat je ongebreideld communiceert tegen Jan en Alleman.

Het succes van b2b marketing ligt in een goede contentmarketingstrategie. Waar ben je goed in? Waar help je je doelgroep een stap verder mee? Wees niet te bescheiden, want jij bent tocht de expert op jouw onderwerp en op jouw vakgebied. Jouw doelgroep koopt toch bij je? Je voegt iets toe voor hen! Je hebt fans, maak van hen ambassadeurs, kom in hun netwerk terecht.

Hoe? Met verhalen. Vertel verhalen, die worden makkelijker doorverteld. Geen sprookjes, maar echte authentieke verhalen. Kijk naar je organisatie en begin te vertellen. Vertel verhalen waar je je doelgroep verder meebrengt, verras ze, verwonder ze, entertain ze. Storytelling is een krachtig onderdeel van een contentmarketingstrategie. Kies je verhaal, maak content en kies dan de tools. Dat kan twitter zijn of LinkedIn, je website, je blog, etc of een combinatie van deze?

“Stop ‘making excuses’ en start vandaag nog”

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten