Feb 13

Contentmarketing; de basis voor online succes.

Kijk met uitgevers-ogen naar je business.

Kijken met uitgevers-ogen is contentmarketingContentmarketing is niet zozeer een nieuw vakgebied, want uitgevers zijn daar al jaren mee bezig. Het is alleen nieuw om als ‘niet uitgever’ met dit vakgebied bezig te zijn. Als je namelijk niet direct met marketing/sales-ogen naar je business kijkt maar met uitgevers-ogen dan stel je nog veel meer de probleemstelling van je doelgroep op de voorgrond en niet direct je eigen product of dienst. Je doelgroep houdt niet zo van je product als dat jij van je product houdt. Ze zoeken naar oplossingen, ze willen verder geholpen in hun werk of leven, ze zoeken hiervoor naar waardevolle en authentieke informatie zodat ze een afgewogen keus kunnen maken.

De consument en het bedrijfsleven zijn massaal online gegaan. De zoektocht begint daar, met als resultaat dat ze eerder jou ontdekken dan jij hen. Hierdoor is het belang van contentmarketing toegenomen, je doelgroep is tot hun tanden gewapend met informatie. Komt deze informatie wel bij jou vandaan? Je bent wat je publiceert. Je doelgroep ziet je niet anders dan dat. Maar ben je wel precies wat internet en Google over je zeggen? Vaak ben je veel meer, je hebt veel meer kennis in huis. Als je je kennis deelt met je doelgroep dan help je hen verder met hun zoektocht, alleen gebeurt dit vaak veel te weinig. Door het produceren van waardevolle content en dit te publiceren deel je je kennis en zal Google en internet het goede beeld van je neerzetten.

Contentmarketing is het inzichtelijk hebben van de informatiebehoefte van je doelgroep en hiervoor relevante, unieke content maken die je in de juiste context publiceert waarmee je je ondernemingsdoelen behaalt. Je zet een strategie op om de thoughtleader te worden in jouw branche, de erkende kennishouder. Degene waar je doelgroep de informatie haalt. En als ze bij jou de informatie halen en ze zien jou als de expert dan is de deal dichtbij. Luister, publiceer, deel kennis en bied je hulp aan, niet eenmalig maar volgens een vast stramien en de juiste relevantie.

Een goed contentmarketingplan zorgt ervoor dat je website en sociale media accounts, zoals Twitter, LinkedIn, etc, niet alleen slechts een hoopje techniek is dat online staat maar dat het actieve onderdelen zijn van je sales en marketing proces.

Contentmarketing heeft niet alleen een online focus. Het is gericht op alle tools die in te zetten zijn, dus ook magazines, boeken, bijeenkomsten, etc. Als het maar de juiste relevantie en context heeft. Belangrijk is dat alle onderdelen leiden tot hetzelfde doel.

Contentmarketing verkort het salesproces en zorgt voor betere resultaten in Google en op Sociale Media wat een constructieve bijdrage zal leveren aan je bedrijfsdoelstellingen.

Door studie en ervaring hebben we de #Admium-contentmarketing-methodiek opgezet voor ambitieuze organisaties die het belang zien om zowel een tijd als geld investering te doen in contentmarketing om hiermee een sterke positie in hun markt op te bouwen.

De basis van de methodiek richt zich op:

  1. Inspireren & Inventariseren
  2. Organiseren
  3. Realiseren

7 reacties to “Contentmarketing; de basis voor online succes.”

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten