Apr 8

Whitepaper van de ING: “Zakelijke dienstverleners scoren met sociale media”

Op de website van Yeon kwam ik een whitepaper van de ING tegen. Zeker het lezen waard. Het geeft inzicht in de mogelijkheden en de risico’s van het gebruik van sociale media. Uit onderzoek dat zij samen met ‘de Zaak’ hebben gedaan blijkt dat 71% van de netwerkende ondernemers actief is op sociale media. Onderstaand model geeft aan op welke netwerken ze actief zijn.

Ondernemers op sociale netwerken

In een ander figuur blijkt meer dan 80% van de accountants op Hyves te zitten. Lijkt me erg veel.

Ondernemers op sociale media

Het onderdeel contentmarketing is onderbelicht gebleven, vind ikzelf. Daarom heb ik deze reactie bij het artikel geplaatst:

——

Bedankt voor het delen van deze informatie. Ik was het nog niet tegen gekomen.

Het is een mooie vorm van contentmarketing van de ING. Jammer dat ze dit onderdeel overgeslagen hebben. Ze stippen ergens wel het worden van ‘thoughtleader’ aan, maar het had niet misstaan om dat uit te diepen.

Contentmarketing is het inzichtelijk hebben van de informatiebehoefte van je doelgroep en hiervoor relevante, unieke content maken die je in de juiste context publiceert waarmee je je ondernemingsdoelen behaalt. Je zet een strategie op om de thoughtleader te worden in jouw branche, de erkende kennishouder. Degene waar je doelgroep de informatie haalt. En als ze bij jou de informatie halen en ze zien jou als de expert dan is de deal dichtbij. Luister, publiceer, deel kennis en bied je hulp aan, niet eenmalig maar volgens een vast stramien en de juiste relevantie.

Kijk met uitgevers ogen naar je business, zet je kennis voor op en niet de liefde voor je eigen product/dienst. Een uitgever van bijvoorbeeld een vakblad probeert je niets te verkopen maar probeert je te inspireren, te informeren en geeft inzichten.

Durf je kennis voorop te zetten en deel dit. Word je eigen uitgever! Vaak maak ik de metafoor van een patio. Een mooie binnen tuin is prachtig, alleen door de muren er omheen kan niemand het zien. Dat is ook vaak met je bedrijf. Er gebeuren mooie dingen binnen de muren die anderen nooit zien. Door te denken als een uitgever en te starten met publiceren kun je de muren van je patio slechten en sta je ineens midden in de online wereld en kan je doorgroeien naar thougtleader in jouw niche markt.

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten