Infographic: Hoe gebruiken bedrijven contentmarketing
Via twitter kwam ik op het blog van Marketo. Zij hebben eigen onderzoek gedaan naar de inzet van contentmarketing bij B2B bedrijven ze hebben dit gecombineerd met ander onderzoek en daar een mooi infographic van gemaakt.
Contentmarketing is niet meer weg te denken en zorgt voor:
– Risico beperking
Als jij de juiste informatie aan je doelgroep verschaft, waar ze ook echt wat aan hebben dan beperk je hun persoonlijke risico in het aankoopproces
– Lead generatie
Content zorgt voor zichtbaarheid, content zorgt voor traffic naar je owned media kanalen. Met de juiste call-to-actions zal dit leiden tot meer leads.
– Lead nurturing
Dit betekent als je een lead hebt dat je hem in aankoopproces (buying cycle) steeds een stap verder brengt. In elke fase heeft men een andere informatie behoefte.
– Het scoren van de opdracht
Contentmarketing verkort het aankoopproces en zal eerder leiden tot een opdracht
Er staan nog een aantal opvallende inzichten in de infographic. Struin er lekker door heen. Ik ben benieuwd wat jou opvalt en hoe je en of je contentmarketing inzet voor je organisatie.