May 13

Infographic: Hoe gebruiken bedrijven contentmarketing

Via twitter kwam ik op het blog van Marketo. Zij hebben eigen onderzoek gedaan naar de inzet van contentmarketing bij B2B bedrijven ze hebben dit gecombineerd met ander onderzoek  en daar een mooi infographic van gemaakt.

Contentmarketing is niet meer weg te denken en zorgt voor:

– Risico beperking
Als jij de juiste informatie aan je doelgroep verschaft, waar ze ook echt wat aan hebben dan beperk je hun persoonlijke risico in het aankoopproces

– Lead generatie
Content zorgt voor zichtbaarheid, content zorgt voor traffic naar je owned media kanalen. Met de juiste call-to-actions zal dit leiden tot meer leads.

– Lead nurturing
Dit betekent als je een lead hebt dat je hem in aankoopproces (buying cycle) steeds een stap verder brengt. In elke fase heeft men een andere informatie behoefte.

– Het scoren van de opdracht
Contentmarketing verkort het aankoopproces en zal eerder leiden tot een opdracht

Er staan nog een aantal opvallende inzichten in de infographic. Struin er lekker door heen. Ik ben benieuwd wat jou opvalt en hoe je en of je contentmarketing inzet voor je organisatie.

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten