De ‘Take-Aways’ van ‘Content Marketing World’ 2011
Dit blog gaat over ‘the take-aways’ van Content marketing World 2011
“Be Fascinating”
“Be Relevant”
“Be Helpful”
“Be You”
Ken je dat gevoel, dat je iets gemist hebt waar je echt bij had willen zijn? Dat gevoel bekroop me niet alleen bij het lezen van alle tweets en blogs over Content Marketing World 2011. Nee, het sloeg in als een bom. Daar had ik bij moeten zijn, maar gelukkig hebben we internet dat je ook dichtbij kan brengen. Het succes van CM World 2011 zit ‘m hierin:
We’re finally moving away from the ‘Why?’ of content marketing
and on to the ‘How?’– and that’s why we’re all here
aldus Joe Pulizzi in zijn openingsspeech.
Zie Google als een bezoeker
Er is nogal wat veranderd door de updates die Google heeft doorgevoerd. Met name met de laatste update ‘Panda’. Google houdt van content, en vooral unieke content die relevant is en dat wil iedereen. Produceer content die vragen beantwoordt. Alles draait om de vragen te vinden die je potentiële klanten bezighouden en hier aansluitende antwoorden op te vinden. Het lijkt simpel, maar hiermee zet je de klantvraag midden in je strategie. Marcus Sheridan zegt:
“Don’t talk about your product like it’s a dad-gum rainbow”
De diverse blogs hadden pakkende alinea titels. Deze ‘Take-aways” geven een goede indruk van hoe om te gaan met contentmarketing.
“Give stuff away for free but support it with a business model”
“Don’t talk about yourself”
“SEO is no longer in charge”
“Real-Time Content wins”
“Fascinate readers or die”
“Build trust, not page views”
Alvast meer lezen?
http://www.wellplannedweb.com/2011/09/content-marketing-world/
http://www.marketingtrenches.com/content-marketing/three-key-content-marketing-world-takeaways/