Cijfers van Hyves
Update 12-7-2013
Mijn Kind Online en Kennisnet hebben een kwalitatief onderzoek gedaan. Met 47 leerlingen is een brede enquête gehouden onder 1513 tieners van 10 tot en met 17 jaar.
Hyves wordt het meest gebruikt door 13-jarigen. Daar maakt 46 procent minimaal elke maand gebruik van het Nederlandse sociale netwerk. Ook onder 10- tot en met 13-jarigen is Hyves populair. Uit eerder onderzoek bleek dat de populariteit van Hyves hard terugloopt. Inmiddels maakt nog 9 procent van alle Nederlanders gebruik van het sociale netwerk.
http://www.nu.nl/tech/3523826/hyves-populair-tieners.html
Update 5-8-2012
Deze infographic kwam ik tegen:
Klik voor de vergroting
Update 5-1-2012
Op SocialMedia.nl kwam ik 10 opvallende feiten tegen over Hyves.
Update 7-12-2011 Hyves blijft sterk achter qua financiële verwachting
Een aanvulling op mijn onderstaande blog is wel noodzakelijk om een breder beeld van Hyves te krijgen. Het artikel op FD en NU.nl hebben de kop “Hyves stelt financieel teleur’. Moederbedrijf TMG zegt dat de netwerksite qua financiële verwachting sterk achter blijft. Maar er is meer aan de hand volgens het artikel. De grootste zorg is dat de activiteit van leden op Hyves sterk afneemt. De bezoekers aantallen kalfde van 200 miljoen per maand af naar minder dan 150 miljoen afgelopen oktober.
Hyves blijkt veel last te hebben van Facebook. Zal onderstaande strategie voldoende zijn om de positie te behouden?
Er is een onderzoek gedaan onder 1000 hyvers met wat interessante cijfers. Een samenvatting staat in dit blog, het hele verslag lees je op molblog.
- 23% heeft accounts bij meerdere social networks
- 2% heeft accounts bij alle social networks (Li, TW, G+, FB, Hyves)
- 5% werkt enkel met Linkedin
- 2% enkel met Twitter
- 10% enkel met Hyves
- 15% enkel met Facebook.
Belangrijkste redenen om te hyven:
- 65% bezoekt Hyves voor het entertainment
- 63% voor de connectie met vrienden.
Hyves heeft momenteel:
- 6,9 miljoen unieke bezoekers per maand
- 2 miljoen per dag
- 1,7 miljoen bezoeken per dag op Hyves via de mobiel.
Nog steeds neemt Hyves 7% van de totale internettijd in beslag, de gemiddelde leeftijd is ook nog steeds 29 jaar.
De strategie
Hyves richt zich op vijf pijlers:
- Nu & Straks – Nieuwsberichten die voortkomen uit gesprekken met Hyvers
- Hyves Hitradio – Social radio in samenwerking met Sky Radio. Na een maand 310.000 unieke luisteraars
- Hyves huiskamerconcerten – Live vanuit de kelder van Hyves HQ
- Hyves gamesplatform – Samenwerking met Spil
- Hyves Eredivisie voorspellen – met je vrienden de score van voetbalwedstrijden voorspellen
Meer informatie staat in deze slideshare van CEO Hyves Marc de Vries