dec 17

Realtime- en contentmarketing van Lego

Lego. Wie is er niet groot mee geworden? Het is knap dat ze na al die jaren nog steeds zo sterk in de markt staan. In 1983 verliep hun patent en doordat het zo simpel na te maken is kwamen er vele concurrenten. Ze moesten meer worden dan alleen een speelgoedfabrikant en hebben de stap gemaakt naar uitgever. Lego is momenteel een ‘content powerhouse’ zoals Joe Pulizzi ze noemt. Op zijn blog kun je lezen hoe ze contentmarketing ingezet hebben. Ze hebben vele contenvormen gecreëerd, ze maken mini-movies, microsites, ze geven magazines uit, ze hebben een eigen theme-park en alles gericht op specifieke Buyer Persona.

Realtime marketing
Naast een sublieme focus op contentmarketing springen ze ook in op de actualiteit. Belangrijke gebeurtenissen zetten ze in scène met hun lego-producten en hier maken ze verschillende contentvormen van. Op het blog van The Chive staat het jaaroverzicht 2011 in Lego.

 

A year in Lego

May 2011 – US president Barack Obama and his national security team were pictured watching the mission to kill Osama bin Laden as it unfolded in real time

Dit kan jij ook! Wat speelt er nu in jouw business, waar kun jij op in spelen?

@rubenb bedankt voor de tweet!

 

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen, contentmarketing en socialmedia.
-------------------------------------------------------------
Ik ben actief als founder in:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Twitter

Error: Twitter did not respond. Please wait a few minutes and refresh this page.