Jun 16

Verkort je salesproces met de HOERA buying cycle

Je website is niet meer de enige bron die door je klant geraadpleegd wordt. Het is verstandig om een bredere strategie op te zetten. In de video leg ik uit dat het belang van je website afneemt en welke strategie je hiervoor kunt opzetten.

Het gaat niet om je eigen salesproces maar om de buying cycle van je (potentiële) klant. Vaak zijn er meerder personen (buying personas) betrokken bij een aankoop. Breng in kaart wie er allemaal in de DMU (decision making unit) zitten. In welk stadium van de buying cycle zijn deze personen betrokken en aan welke informatie hebben ze behoefte? Maak content op elk stadium van de buying cycle.

De HOERA buying cycle stadia:
H – herkenning van het probleem
O – onderzoeken van de oplossingen
E – evalueren van de mogelijkheden
R – risico fase
A – aankoop

In de HOE stadia is andere content nodig dan in de RA stadia.
Met een uitgekiende contentmarketingstrategie verkort je het salesproces. Stem de HOERA cycle af op je Buyer personas met de juiste content.

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten