Sep 3

Hoe 5 creatieve merken gebruik maken van Pinterest

See on Scoop.itContentmarketing Inspiration

Hoe 5 creatieve merken gebruik maken van Pinterest Een interessant blog van Jeff Bullas waarin hij laat zien hoe vijf creatieve merken Pinterest inzetten. Merken die verschuiven van ‘Creative Excellence’ naar ‘Content Excellence’. Merken die door uitgeversogen naar de wereld kijken en unieke content maken die verbindt en deelbaar is. Coca Cola noemt dit ‘liquid content’.

Pinterest is een sociaalnetwerk waar het heel makkelijk is om content te delen. Je hoeft niets te knippen en te plakken en met een muisklik deel je de mooiste beelden.

De merken die Jeff behandelt zijn:

1. Bottoca Boutique – online boutiek

2. HubSPot – B2B all-in-one marketing software

3. Mashable – succesvol blog

4. Travel Channel – reiswebsite

5. Nordstorm – fashion retailer

Is Pinterest al een onderdeel van je contentmarketing strategie? Zorg wel dat je je eerst focust op de content en dan pas het device of platform.

Pinterest is one of those social media networks that makes it easy for people to share visual contagious content with no cut and paste but just with a few clicks of a mouse. The power of the visual is its high share-ability.

See on www.jeffbullas.com

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten