Hoe 5 creatieve merken gebruik maken van Pinterest
See on Scoop.it – Contentmarketing Inspiration
Hoe 5 creatieve merken gebruik maken van Pinterest Een interessant blog van Jeff Bullas waarin hij laat zien hoe vijf creatieve merken Pinterest inzetten. Merken die verschuiven van ‘Creative Excellence’ naar ‘Content Excellence’. Merken die door uitgeversogen naar de wereld kijken en unieke content maken die verbindt en deelbaar is. Coca Cola noemt dit ‘liquid content’.
Pinterest is een sociaalnetwerk waar het heel makkelijk is om content te delen. Je hoeft niets te knippen en te plakken en met een muisklik deel je de mooiste beelden.
De merken die Jeff behandelt zijn:
1. Bottoca Boutique – online boutiek
2. HubSPot – B2B all-in-one marketing software
3. Mashable – succesvol blog
4. Travel Channel – reiswebsite
5. Nordstorm – fashion retailer
Is Pinterest al een onderdeel van je contentmarketing strategie? Zorg wel dat je je eerst focust op de content en dan pas het device of platform.
Pinterest is one of those social media networks that makes it easy for people to share visual contagious content with no cut and paste but just with a few clicks of a mouse. The power of the visual is its high share-ability.
See on www.jeffbullas.com