Dec 6

‘Without content you get nothing’, interview met Jason Falls

Een interessant interview kwam ik tegen met Jason Falls, founder & CEO of sociamediaexplorer.com, over het belang van contentmarketing

Jason geeft aan dat marketing radicaal is veranderd. Ging het voorheen om het produceren van een product/dienst en dat te vermarkten met push-berichten. Nu gaat het om produceren van een product/dienst en direct het produceren van unieke content. Deze content moet je publiek verleiden om zodoende je product/dienst te verkopen. “Without content you get nothing”.

‘Bouw met great content aan de relatie en aan loyaliteit van specifieke klantgroepen.’

Wie is ‘the voice of your brand’?
Het grote probleem van de meeste bedrijven en marketeers is dat ze zoeken naar de ‘easy button’. Ze huren te snel een bureau in of een jong intern talent met als doel dat ze zelf weer verder kunnen met hun takenlijst. Die ander wordt dan ‘the voice of your brand’. Socialbusiness is veel effectiever wanneer ‘it’s closer to the bone’. Zorg dat socialbusiness hoger in de organisatie terecht komt en dat het door mensen met ervaring en visie begeleid wordt. Alles wat je doet is te indexeren door Google en dit bepaalt wat men over je ziet, hoort en leest.

Als je succesvol wilt zijn met social media moet je aan contentmarketing doen. Mensen willen via social media-kanalen verbonden met je raken, maar alleen als deze nuttig en bruikbaar voor ze zijn. “Without content you get nothing”.

Kun je marketing automatiseren?
In het interview kijkt Jason ook vooruit, hij heeft het over ‘automated messages’, ‘cloudmarketing solutions’ en ‘marketing automation’. Je kunt je marketing natuurlijk deels automatiseren met tools maar van belang is om de mens in de gesprekken te houden. Daar zit de binding en relevantie, gebruik de tools ter ondersteuning.

The next wave Fun video-stuff
Zagen we afgelopen jaar de foto-sharing opkomen met Instagram en Pinterest. ‘The next wave’ is video, ‘fun video-stuff’, korte video’s die snel te uploaden en te delen zijn. Alles zal veel visueler worden, aldus Jason.

Contentcuration
Content curation wordt steeds belangrijker, breng je doelgroep samen rond content die bij ze past en die jij op het web voor ze verzameld. In Nederland is Froot.nl daar een goed voorbeeld van.

Jason heeft nog meer te vertellen in het 25 minuten durende interview.

Plaats een reactie

Je vindt me ook op:

Welkom op mijn blog

Leuk dat je hier bent! Je leest hier van alles over mijn leven. Privé en werk lopen door elkaar heen, net als in het echte leven ;)
-------------------------------------------------------------
Inspireren en kennis delen daar word ik blij van. Ik veroorzaak graag bewegingen. Dit doe ik door anders te kijken en te denken, door vaste patronen los te laten zodat nieuwe dingen ontstaan.
-------------------------------------------------------------
Geregeld spreek ik over de invloed van de netwerksamenleving op ondernemen en de samenleving.
-------------------------------------------------------------
Ik ben co-founder van:

Admium Fountainheads Permanent Beta Shareforce

Categorieën

Laatste twitter berichten